Winter wonderland

43214-74Jul jul strålande jul
Shet! Det är tamefasiken julafton snart och har Malin införskaffat sig några julklappar? Nej det har hon inte, eller mja jag är störd och har slått in saker som är mina egna som jag inte vill ha till min kusin, dock vill hon ha dessa saker iu julklapp.. Men ändå! Känns ju lite nerdigt att jag ligger på golvet med papper, tejp och snöre och slår in mina old stuff ;p Men hon blir glad. Vet dock inte vad man ska ger mor och syster, dom är svåra att ge till. Får panik!

Idag har jag iaf gått på stan med Lis, vi skulle hitta paket till björne. Vi fann massor men inget sådär "halleljua ja, det tar vi" efter några år på stan gick vi och käkade och la upp planer till Idre, det blir nog ändå rätt fett faktiskt. Blir säkert kjempe kosligt. Sedan skulle Malin cykla hem och mina ben orkade inte riktigt. Varför blåser det alltid motvind i Linköping? Det är sjukt, man trampar och trampar men kommer ingenvart liksom. Hem kom jag och stannade i berga för att köpa mat till mamma, jag är så duktig. Jag skulle kunna klara mig ett liv som hemmafru haha ;p Dock hade vart sjukligt tråk så plugga och skaffa mig jobb, det ska jag.
Fick brev idag idag. eller brev och brev.. kuvert. Ett med intagning mojs till komvux, för ibland är det inte säkert att man får plats, men det fick jag. Så den 9 januari sätter sig Malin vid skolbänken för att försöka få in matte A & B i huvudet och lite religion. Tjohey vad najs, det ska faktiskt bli kul att börja studera, jag är sugen. Sugen på att lära mig saker.. igen! Sedan fick jag en faktura från focking glocalnet som kan dra sig i asset så det bara stinker om det. Jag hatar dom, jag har ett STORt hat mot fom. En faktura på 600 cash, dom har lagt ihop två månaders faktura för att underlätta.. okeyokey fint men varför just i december? är dom störda. Så jag ringde och klagade lite. Klaga, jag skrek mest. stackars tjeja i andra änden av telefinken som fick höra mina ord. Dom är nog vana!

Annars så rullar allt på, känner mig sjukt slapp som inte jobbar nu. jag bara driver runt liksom. börjar redan tröttna men efter jul blir det andra bullar, jag ska bli en seriös elev och bli sådär omtyckt av lärarna som jag var hela min skolgång, det gäller att fjäska ibland.. faktiskt ;p Jag är grym på sådant. Dock finns det annat som är jobbigt, att en person ringer och säger salker om känslor som jag bara inte pallar. Lägg ner! pallar ikke, jag gört inte!

Men svettgympan snart, känns fint. Måste börja träna bort mina höfter och få tillbaka min stekar mage. hade på bade da. tjings ;p

Kommentarer
Postat av: amanda

jag visste inte att du hade blogg mallan!:O nu ska jag läsa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback