Oslo 4-ever

Det är rätt sjukt hur personer trampar in på ens liv och stannar där, personer man igentligen inte känt länge men som betyder så mycket för en själv. Fast man inte känt vissa hela sitt liv kan dem allt om en och vet vilka svagheter man har osv.. Att vissa är värda att dö för och dessa betyder så mycket att dem har satt spår i mitt liv, mitt hela liv, så när jag är 50 år kommer jag tänka tillbaka på hur jag träffade dessa undera figurer som fortfarande lever i mina minnen fast jag inte träffar dem alls ofta. Jag snackar självklart om 4-klövern / Oslobrudarna. Malin b, Linnea & Maria

43214-60

Det känns tomt nu förtiden. Jag har bott i Oslo ett helt år och umgicks med dessa brudar i stort sätt varje dag. När jag anlände första veckan så träffade jag dessa. Vi klistrade samman ett mönster och vart bästa vänner, aldrig har jag kommit några så tätt inpå livet, vi visste helt pltösligt allt om varandra, vi var som systrar. bråkade men älskade varandra högt. och jag ska säga er att det var tamefasiken inte lätt att åka hem ifrån allt det trygga i sommras, jag grät i smyg och jag tror vissa andra också gjorde det. För vad gör man när man åker ifrån en tid som har betytt så mycket för en och plötsligt bryter man cirkeln och drar åt olika håll. Mitt liv var i oslo och med dessa tjejer, vi gjorde allt tillsammans vi var gängade för livet, levde i en drömbubbla som vi visste skulle spricka någång och det inte alltid var vi 4 som skrattade och åt taco varje helg, det är inte realistiskt. Men men det jag försöker få fram är att ni är det bästa som har hänt mig, hela livet kommer jag tänka tillbaka på hur mycket ni betyder för mig fast jag inte kan träffa er varje dag, supa med er varje helg eller ha tors.freda.lörda.sönda - taco hos linnea. jag kan inte ens få fram all min kärlek till er, den nås inte ända ut men den finns i mitt inre, långt långt där inne.
jag tror att när man träffar nya människor på sånt här sätt, så blir man ett team, ett team som kommer hålla ihop hela livet. Jag kommer alltid tänka tillbaka på oslotiden 06-07 och jag skojar inte, det gav mig sjukt mycket, ni kommer föralltid finnas i mitt hjärta och jag kommer alltid komma ihåg min tid med er, fastän jag är 25 eller 65 år gammal. Vänner som er klistras fast med superlim i mina hjärtkamrar, stannar där för evigt.


Oslo 4-ever - Tillägnad till Maria, Malin & Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback