Kiss me like you mean it

43214-192Time catches everyone
And the world goes round the sun
And the memory lives on in my heart

Studenttider börjar närma sig för vissa, men för mig känns det som att jag tog studenten nyss. Känns nästan som igår, hela våren 06 var en stor glada gubbe. Saknar allt ibland... saknar skolan och vännerna. Det är nu man inser att alla verkligen är "vuxna". Folk börjar plugga, flyttar ifrån stan för jobb eller är ute och reser. Linköping är tomt! Studenten var mitt livs roligaste dag, jag var så lycklig. Jag hade klarat mig, men så sitter jag ändå här och pluggar upp mina betyg och inte förrens nu så har jag insett att jag tog gymnasiet med en klackspark, borde jag kanske inte gjort... inte fullt ut iaf!

Tankarna flyger runt i huvudet ofta, jag undrar igentligen vad som kommer hända med mig, vart är jag om ett år. Exakt ett år? skrämmande. Finns ingen trygg grund att luta sig emot, inte som när man gick i skolan. Jag kommer ihåg hur hela mitt liv spelades upp framför ögonen sista veckan. Hela minnet gick igenom barnsbens åren och dagis, låg&mellanstadiet och högstadiet. Hur jag tappade en vänn på vägen och hur mycket allt har betytt och vilken bra uppväxt jag har haft. Men jag kan även sitta och tänka på sånt här i dessa tider också, det räcker bara att kolla på gamla kort, höra en låt och jag kan exakt komma ihåg just den "stunden"... Fina minnen och nu blev jag dyster. Ackack!

" Jag kan ligga jätte stilla, det lärde jag mig på dagis. Kolla! "

Men jag är glad, väldigt glad för jag mår bra. Finns inget som är jobbigt längre... förutom skolarbete som kan vara jobbigt, men som sagt sånt kommer jag få motstå hela livet att "arbeta" såattsäga. Jag ser tillbaka på saker positivt, att jag klarat mig igenom skolåren, jag har vart i Oslo helt själv och utstått en "skilsmässa" ( nästan ) från min aupairföräldrar. Jag har fått världens finaste vänner under oslomånaderna och jag har tagit tag i plugg. jag är stolt och jag måste nog bara se allt positivt... jag har lätt att gå ner mig att jag inte är bra på saker och ting. Sluta med det Malin!

Så ja, idag så har jag verkligen rå pluggat. För jag hinner inte med det i helgen. Så jag satt med mina engelskaglosor och åkte sedan ner till skolan för att skriva ett test och det gick som på räls. Och så efter det fick jag tillbaka min skriftliga uppsats om "att vara invandrare i ett främmande land" som vi skrev för nån månad sedan. Jag trodde det skulle gå piss för jag satt mest och joddla och skrev ner mina femhundratjugofyra argument, dock gav det positivt svar.. ett VG+ Vad ska jag säga? jag är mållös faktiskt, aldrig att jag trodde att jag skulle vara bra på engelska... jag är nog bättre än vad jag tror. Nu blir det kaffe och bulle och slut funderat för idag, jag joddlar så mycket underliga saker här, vart får jag allt från?

Sometimes a song can touch a nerve
That takes me back to you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback