Rör vid min själ

43214-155Idag har det vart en riktig söndagsslappdag. jag har då inte rört mig, utan mest gått runt och myst. Ganska skönt ändå, drillat med cd-skivor, löst korsord ( åhja, korsord jag vet men det är ganska najs ) Ätit god mat och tittat på dirt dancing 2. Jag vill också kunna dansa sjukt bra. Tänk vad man kunde impa om man nångång skulle hamna på fetaste discot ;p Har även hunnit med lite matteräkning, jag menar ska jag bli bra på matte måste jag nypa mig själv i rumpan och se till att jag räknar lite varje dag. Nog om det!


igår så var jag över hos hanna och tittade på melodifestivalen, det var menat att vi skulle kolla. Dock satt vi mest och skämdes över att vara svenskar. Vad var det där för bidrag? herregisses vart är vi på väg någonstans? iaf inte på semester... Vem gör en låt om kebab eller ar fejk snö å scenen som denna tjej nästan kräktes av läste jag idag. carolo gick inte vidare till final moha på den! rätt åt henne. sanna nielsen hade ändå en rätt vacker låt, så mja var det nån som förtjände en plats till finalen så var det hon. Jag och hanna satt mest och vänta in komikern björn gustavsson och lekte med katterna där borta. Sedan var det dags för mig att vandra hemmåt i mörkret. Mörker och mörker och ensam var jag inte "typ"! Dock vart det inte en liten vandring hem utan denna nattliga promenad varade dubbelt så länge som den skulle ha gjort. jaja nu yrar jag. Shetsamma jag ger melodifestivalen ett stort minus iaf.

Min cykel ja? har ni sett en orange cykel ( merida ) med en fasttejpad cykellykta på så är den min, då kan ni ju hojta till gott folk. Nu vete katten hur jag ska komma till skolan, orka bussen såattsäga. Får vell börja gå men det blir för långt. Kanske borde jag ta körkort? ett alternativ är vell att börja övningköra. Jag är seg, varför jag gör inte det? gash it! Snart får jag skärpa mig med det där. Så börjar jag bli pank också, känns i plånkan denna månad. Böcker har betalts och det är ju inte lite dyrt. och så lite mobilbetalning och återbetalning till papps. Men jag klarar mig, snart får jag pengar yeah för den. Nästa helg ska nog jag och hanna till nypan och fira en gammal vän som har fyllt 20 år, så han ska ha nån liten fest på ett ställe. Kan ju bli riktigt kul tror jag men men. I veckan blir det nog att åka över till Motala och min kära kusin + kusinbarnet augusta. kan bli riktigt trevligt, Blir en lugn vecka och det är ju inte alla som har. Hurray för den!
Nu vill jag bara blicka frammåt tills våren riktigt slår ut och sommaren kommer till sverige. Gå på festival och skratta. Har sökt jobb på peace and love festivalen som förarbetare för då får man gratis festivalpass och jag nekar ju inte till det. Annars får jag köpa mig ett, lätt med fett att jag ska dit. Så kan jag hälsa på karin och lovisa, iof finns det dock fler att hälsa på men det är en annan refräng såattsäga. En annan sak jag kom på är att när jag var liten så var vi ofta hos kusinerna i borensberg och min största kusin karin, som dock är lite äldre en mig spelade ofta en låt med bandet brainpool.. och jag kom ihåg att jag älskade den och en dag fick jag låna den där skivan och hade den ett tag. brände den sedan och lyssnade sönder alla låtar. Idag när jag röjde i garderoben fann jag den och guv vad jag älskar det bandet. Jag vill gå på en konsert med dom. Jag hade vart så lycklig ;=)

Nejs nu blire andra bullar. take care

Rör vid min själ mitt kalla hjärta ropar



Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA "en gammal vän".. så kan man ju också uttrycka sig. MEN KUL BLIR DET! puss

2008-02-17 @ 22:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback