Sing with me somehow

kyss ingen imorgon, du kan kyssa idag


43214-142

Bruce springsteen
är på högvolym med "I´m going down" och jag går runt och städar lite, lyckas alltid stöka till det här hemma när jag är ensam. Så innan mamma och pappa kommer hem får jag hets plocka upp allt jag har slängt överallt. Tröjor, skolböcker och kaffemuggar. ackack! Sitter här och har lite Oslofeeling, satte på Linneas skiva jag fick av henne innan jag åkte hem. Hur bra minnen får man inte när man lyssnar på Yazzo med Only you? Ne just det =) Dock har jag faktiskt vart riktigt duktig den här morgonen. Gick upp 8 och var ute och gick och sedan har jag skrivit lite på min text om civilolydnad. Riktigt intressant det där... jag skriver om "Trädkramare" haha hur stört låter inte det? Tänk att folk verkligen har klamrat sig fast i träd för att dom inte vill att dom ska avverkas? Satt och läste lite om det där här på internet och hittade ganska roliga bilder från olika håll i världen. Trädkramare äre den? ;p Känner mig annars ganska duktig, igår fick jag proffs hjälp över msn med ett matte tal som jag klarade helt själv, distanslärare kan ju vara bra? haha. Störda som få, man blir lätt sån på kvällkvisten... Men jag fattar det här med delta och sånt nu tror jag, fast det tar ett tag att få in det i mitt lilla huvud. Ska nog nöta några tal nu så kan jag vara glad resten av dagen om jag så vill, och det vill jag. Dock skiner inte solen idag. Det är vår ändå. converse och skinnjacka snart? Jag längtar tills man kan gå i bara tröja och sola ansiktet. Sol i sinne brun inne som rudolf sa, yes på den!

" Kan jag gå med dig hem från bussen,
På fredag kanske? jag kan få biljetter till dansen
So I can shake you, oh oh oh 
"


och nu börjar ju alla hjärtansdag hetsen? Hur kommer man undan den hetsen när man får reklam stup i kvarten. Men jag orkar inte riktigt med allt det där. Fast man är singel kan man vell vara glad ändå? Man har ju kompisar och familj som älskar en. Så varför inte vara glad ändå. Förra året gick jag och Maria och fikade på vårt favoritcafé på alla hjärtansdag och det var hur mys och trevligt som helst. Så man behöver inte vara ett par, fast det är mysigt men jag orkar inte sätta in mig i den rollen just nu. Kärlek är ett så starkt ord att man kan sitta och fundera tills naglarna är nerbitna, Kärlek är ett för komplicerat ord som många tycker är så komplicerat att dem gör själva kärleken till något ont istället för något gott. Det stämmer tycker jag, varför göra så?

But I know everything changes from day to day don't be afraid...

43214-142


Kommentarer
Postat av: LUNDBORG

Ellerhur, hatar reklamen man får. Vet inte hur många mail och sms som slutar: Skicka detta till 1 stycken annars kommer du inte få en kärlek...blaaa blaaa blaaa....trött på det ellerhur?

Postat av: LUNDBORG

Jaaa ellerhur. Usch. Den dagen borde införskaffas!

2008-02-12 @ 14:28:06
URL: http://linneajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback