Back To School

back on track till skolan
Känns helt stört att sätta sig vid skolbänken igen, Men det känns ändå rätt Ok. Jag vill så gärna häja betygen en aning så det här känns helt rätt ändå. Jag är pepp på att börja läsa lite igen, vilja lära mig. Lärarna verkar jätte bra så det kommer bli en bra termin, det tror jag allt. Har ju Salli vid min sida, hon ska plugga tre kurser med mig så då kan vi hjälpa varandra, det känns bra. Visst att jag kommer stöta på motstånd men nu jeklar ska det pluggas som aldrig för, jag ska bli den jag aldrig blev i gymnasiet. Jag ska inte bli slapp bara för jag inte förstår ett skit, jag ska stå på mig och fråga och bara plugga. Plugga efter skoltid och vara ambitiös. Jag kan lova det, och det var ett av mina löften. jag ska visa att jag kan, att jag verkligen kan om jag vill. har mått tok för dåligt för att jag sumpade chanserna i gymnasiet och inte pluggade bättre och satte några G:n och nu ska dom bort, för gott. Matten är svår men nu ska dom höjas iaf till VG, fast jag vet att matte är min svaghet så kan jag, långt där inne så vill jag och kan jag. Upp till bevis Malin, På måndag smäller det av... skolbänken nästa!

Jag vill tillbaka till Idre, det var bra träning med skídorna och snowboardåkandet, kände det i kroppen. Men även mådde mitt innersta hjärtligt bra. Fick komma ifrån all skit hemma som bara gör att jag vill gå och sova under täcket, på nått sätt kändes det som jag hade något att leva för, konstigt nog. Men att vara där uppe bland all snö och omges av underbara vänner, det gjorde min själ god. den veckan av "avkoppling" behövdes. Dra en bärs då och då och basta. Åka skidor och dricka kaffe, in i stugan och spela kort och skratta eller dra dåliga citat. Thats life and I like it. Känns ändå kul att komma hem och blicka frammåt igen.. Nytt år nya möjligheter. Detta år kommer bjuda mig på mycket, jag känner det på mig. Är jag duktigt nu, kommer jag att börja plugga i höst... somewhere här sverige, förhoppningsvis i Lund, dit mitt hjärta pekar. men vi får se...

Dock längtar jag tok mycket till sommaren nu, känner mig fasligt blek. Sol och värme skulle göra mig gott. En annan grej är att hrmf, varför skriver jag här igentligen? är det någon som läser min blogg?

Take care nu och lyssna på sugababes - changes - den är fin


Kommentarer
Postat av: Pipen

MALIN! JAG LÄSER och jag tycker om din blogg en massa så fortsätt skriv för sjutton!!! :)

2008-01-09 @ 20:27:08
Postat av: liza

klart jag läser söta du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback