Tonårsskinn & Fuskchampagne

Jag är sliten i huvudet, idag har jag verkligen vart duktig. Sådär duktigt så man känner sig stolt. Dagen har faktiskt vart kanon fast jag pluggat nästan hela dagen. Det började med att jag kom ner till skolan och bara halva matteklassen var där, skönt då blir det inte så rörigt där inne. Idag kanske vi var 20 ist för 40. satt och lyssnade och antecknade bråktal och snedda över Jespers och Filips papper då och då för att hänga med, finns alltid någon som man kan få hjälp av. Skönt det! Efter det blev det en snabb latte och prat med emma om gamla luciatider för att sedan kuta upp till HM...

För att träffa Hanna, Vi vandrade runt i butikerna och fick tag på kollitionen av kläderna som stöttar aids på HM, mumma vilka snygga linnen. Så det blev två linnen.. En design av Rihanna & En av Cardigans. Sedan fyndade Malin en trröja för sjuttoio kr på intersport, rea Yeah liksom! jekla shopoholic jag blir med pengar i handen. Fan inte bra. Efter det åt vi en lunch för att sedan skicka iväg Hanna till jobbet och mig själv hem till skolböckerna.

Har gjort klart religionsarbetet och rättkunskapen nu iaf, känns fint + att jag har jobbat mig igenom ett kapitel i matteboken. Här snackar vi seriöst, jag kan vara seriös. Tror bara jag måste tro på mig själv lite mer när det gäller matten, sen kommer allt rulla på som bara den.

Du kan få mig hur lätt som helst
i en värld som är så kantig och hård som den här
är en blöt mjuk kyss det enda jag begär

Jag vill festa, satt nyss och hade värsta suget på en kall öl. Kan ni tänka er. Jag hade ju vit helg förra helgen så nu är jag på G igen.. får se vart allt slutar imorrn, men kul blir det och jag ska vandra till brännbolaget och välja ut nått smakens att skölja strupen med...


Historia ett är kärlek och åter kärlek, allt som alla egentligen nånsin pratar om. Nya versioner på samma gamla tema.. älskar, älskar inte, älskar, älskar inte. Och så tror vi att vi kommit på en lösning, men varför skulle vi när ingen annan har lyckats? Visst saker och ting förändras med åldern, men egentligen är det bara proportionerna som växer? För utan kärlek är allt ändå fortfarande piss. Köpa bostadsrätt, skaffa barn, vara 14 och hångla i stadsparken! Historia ett är kärlek och åter kärlek, allt som alla egentligen nånsin pratar om. Dejta och gå vidare? kk eller vänner? Bryta upp? Vad menade han? Och varför sa han så? Vi vänder och vi vrider tolkar och försöker förstå varenda handling rörelse eller ord från den vårt dumma hjärta bestämt sig för att slå för.

Gör som jag, dröm på. Det finns ingenting som tråkar mig så som människor som aldrig drömmer och säger att 'Jag är bra, på det här så är jag riktigt bra'. Gör som jag, dröm på. Så många drömmar, drömmar jag haft som aldrig blivit av, men ändå så är jag glad att jag har haft dom och slå mig om jag sitter ner och gnäller över mina problem. Gör som jag, dröm på. Mmm så är det eller? Jag är en drömmare



Kommentarer
Postat av: Sofia

Lasse Lindh! yeah.

2008-02-02 @ 12:33:03
Postat av: Lovisa

Åhh, lasse lindh! :D Så himla bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback