Jag håller mig upprätt i din famn

43214-43

Jag ropar ut ditt namn, sträcker ut en famn. Så långt mina armar räcker

Nu har jag fördrivit tiden ett tag med att fundera och tänka på alla möjliga saker. Tänka sig vad tiden verkligen går fort... Och nu sitter jag här och ska välja universitet/högskola. Jag ska bestämma mig vad jag vill gå om jag ens vill börja plugga i höst? Vad ska jag söka? hur fasiken gör man? sålla bort? Gah blir lite små galen, jag känner mig inte redo för att söka ännu. Jag vetefasiken hur man gör, jag behöver proffshjälp för att ta mig igenom en sådan här sak. Tänk om jag söker så kommer jag inte in på något. Då jeklar drar jag här ifrån och sätter mig på en kurs och tar lån. Värt att jag gör! för den här staden dränker mig verkligen. Vem vill bo kvar i Linköping? om man inte redan pluggar här förstårs, då vägs det upp. Men utav oss "vanliga" Jag och Hanna kanske är ensamna om att Linkan kan dra dit pepparn växer. Jag ska flytta till mjölby, just for fun! Noooooot. Nu skojsa jag och tog i lite där va. Det jag vill säga är att jag bara vill att allt ska lösa sig, så jag slipper stressa. Jag vill veta vad jag vill plugga och vad som kommer hända i höst. Jag vill inte vara här...

Men som sagt, allt löser sig vell tillslut. Jag ska ju kompa med mina komvuxbetyg i juni först och då höjs ju snittet lite iaf. Fasiken vad jag hatar och prata om betyg och sånt igentligen, det är nog min svaga punkt tror jag. Vi får helt enkelt se vart jag befinner mig i höst. Jao! tänka tänka så hjärnan min går snart av, snacka om mör i sinnet idag. Jag tänker så mycket ibland. Men då får man ta pausar och så kan man ringa lite telefonsamtal och vara konstant glad i en timme på ett ungefär. Det rekommenderas starkt. Nu är det iaf inte många dagar kvar till påsklovet och jag längtar ihjäl mig för på påsklovet blir det att åka till dalarna och lära sig dalmål igen, jag tar personliga intensivkurser där uppe förstår ni ;p Hur bra som helst! haha

Känns som allt går på räls i min värld nu och fast man inte alltid kan säga att "livet är en dans på rosor" så kan den nog vara det ibland iaf. För allt är en dans på rosor igentligen, skolan kan vara jobbig men det är inget som tynger mig. Jag är lycklig och livet är vell för underbart ibland? Jag ska aldrig gå och gräva ner mig igen och spec inte för små saker...

En sång som väcker upp all längtan.
En fågel flyger åter till mitt hjärta.
Känslor ingen själ kan hejda.
Jag hör orden, jag minns glädjen







Kommentarer
Postat av: Johan

Hej kära du!
Har du blivit någe klokare på vad du ska välja i höst? Vi får ta en rejäl titt på det där du och jag. Det klarnar till slut ska du se. :)
Och snart börjar intensivkurserna i dalmål också. Blir fint de! :P
Vilken fin text du citerat längst ner i inlägget! :) Gillas skarpt!
Ha det bäst Malin! Hörs snart!
Pussar! /johan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback