Skepp & Hoj

Tisdagen är snart över. Har vart en rätt härlig dag ändå, Vart nere på stan med hanna och har haft långsamtal i telefinken med Maria. Saknar henne sjukt mycket, det är inte lätt inte att umgås med någon varje dag i ett helt år och sedan gå skilda vägar och åka hem från vårt kära Oslo till olika städer. Det tar i i hjärtat och jag kommer ihåg hur jobbigt det var att åka hem den varma sommardagen. Hur jobbigt det var att ta farväl till marias underbara lilla lägenhet där jag sov på soffan hur många gånger som helst. Men som sagt, allt finns ju kvar i minnet det enda jobbiga är att den tiden inte kommer tillbaka. Men det är alltid skönt att snacka med Maria då och då, fast vi inte kan umgås lika mycket som vi gjorde.

Men på stan var jag med hanna iaf, hon hade färgat håret och klippt sig och jag kände mig risigare än vanligt att gå brevid henne, bara för hon var så fin i håret. Vi åt sushi, Mja det var vella gott och man blev mätt. Men det där med råa saker än nog inte min grej ändå. Mer varm mat till folket säger jag bara! ;p Vi gick till biblioteket och satte oss i fotöljerna sen och myste. Satt och läste igenom universitets och högskole kataloger och försökte komma på vad vi ville plugga. Det finns mycket intressant och jag hittar saker som jag vill söka men sedan ändrar jag mig igen. Fock it! Men det rer sig tillslut. den här veckan är iaf snart över och på torsdag får vi kanske finbesök ifrån nypan och ska dra ut en sväng och släpa klackarna på dansgolvet, jag är inte jätte pepp men det kan bli kul det tror jag allt! Allt jag vill är att veckan ska ta slut och det är söndag, så jag kan få gå och lägga mig och vakna upp och veta att det är måndag, månadag måndag och jag ska fara iväg till dalarna, igen! men det rullar på snabbt, jag vet det. Snart kommer jag du ( och jag är så glad för det ;p )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback