You could hear the music on the AM Radio

43214-48

Dreams I will share when I see you again
And I'll see you again pretty soon, I could wait. But until then I've got dreams

Långfredag
var det va? Ja, det är ju bara att lyssna på namnet så kan man räkna ut allting på tre sekunder. Lååååång fredag, tråkigaste dagen på hela året. Fast den är inte så farlig ändå, jag är ensam hemma och kan drilla runt här. Lyssna på hur hög musik jag vill, äta vad jag vill och fiffla med ja det jag vill utan att det stör min kära mor&far. Nyköpingsfolket åkte hem väldigt tidigt på förmiddagen så jag ställde mig och diskade upp alla hundratjugofyra glas som stod på diskbänken, och just nu när det började kurra till i magen och jag tänkte att det var dags att gå till Ica och köpa mat så kollar man ut och upptäcker att.... Ja vadå? Jo snöstorm. Inte lite snö utan allt på en gång. Men det var bara att dra på sig alla kläder och vandra utåt i snön. Tur som jag brukar ha ibland så gjorde vädergudarna lite uppehåll och lät mig gå till Ica i lite solsken. Himla påskväder vi har gått och skaffat oss på senare år. Är det inte nu man ska gå och plocka blåsippor i solsken och nästa bada näck och springa barfota? Eller Ok. Dom två sistnämnda får vi vänta några måander med men det där med blåsippoplockning var en het hobby när jag var mindre. Ja nog snack om blommar, jag gick upp sjukt tidigt idag... 9.00om man ska vara exakt och mja, jag var en aning sliten för vi kom hem så sent inatt.

Tingen var ju den att Gunnars väska hade kommit bort i gardroben på Platå och vi stollar fick sitta och vänta tills stället stängde och man fick peka ut och indentifiera sina saker vid halv 4 snåret eller nått. Säger då det, sånt där får jag verklingen cpryck inombords på. Dom har aldrig någon koll inne i stan, Men det var vella trevlans att komma ut och "röja" stan i några timmar. Men jag gick mest runt och tappade bort alla, hittade lite nya kompisar och tillsist min kära kusin och sedan dök alla upp på samma ställe tillsist ändå. Sådan tur, det där med kartminne och lokalsinne ute på krogen är inte min grej. I skogen är det andra bullar, dock har jag faktiskt tappat bort mig där också ;p Meeeen nu sitter jag här och fifflar iaf. Skriver mail och lyssnar sönder låtar som jag hittade i en liten mapp. Låtar som jag lyssnade mycket på för två år sedan ca. Och jag får glad mage utav dessa. Jag blir pepp!

När alla lyssnar på dig
Kan du beskydda mig?


För jag är vädligt glad så då passar det ju riktigt bra att jag lyssnar på musik som gör mig glad eller reflekterar till glada saker, ikke sant? Bilder från igår kommer nog upp här några av dom inomkort. En annan sak som gör mig glad är spelet "barn geni" Vadå att det spelet verkligen äger. Vi spelade det här hemma innan vi drog ut. delade in oss i lag och damn it! vad vissa frågor är så lätta att dom blir svåra. Mer spel åt folket och kärlek för den delen. Lycka är bra för kroppen och hjärtat. Och så är jag väldigt glad att jag har en sådan bra vännina som Hanna, en sådan där kompis som jag har sedan högstadiet och nyköpingsfolket är så härliga. Allt vart ju bra tillsist!

Ja som sagt. Sitter och lyssnar på låtar från "förr" te.x Everclear-Am Radio, The Mo-nostalgia locomotiv, Gavin Degraw-Follow throught, Everclear-kick som ass ;p Säger då det. Lycka lycka lycka! Och på måndag bär det av mot Dalarna och tälja några dalahäster och måla dom rosa ist för röda, blir fint det ;)



Kommentarer
Postat av: Johan

Glad Påsk!
Haha, lät som ni hade kul där i torsdags! Men jobbigt med väskan...
Och dalahästar ska vi tälja på måndag du och jag. Blir skoj det! P
Nä, nu ska här firas påsk med släkten!
Vi hörs ikväll!
Pussen /johan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback