One headlight

43214-10843214-107


Äppel peppel piron paron? jamenvisst! Våra äppelträd blommar så sjukt fint just nu, verkligen ett vackert vårtecken så här i Maj. Så vad ska man säga? jag var bara tvungen att ta lite kort på träden, träden som jag lekte så sjukt mycket i när jag var liten. Jag satt uppe i toppen och gungade och då såg man över tak och träd ända bort till "himnaliv" ett dagis, som det väsnas mycket ifrån så jag föredrar att säga "himlaliv" istället ;p fast en gång så ramlade jag faktiskt ner från det där trädet och slog i hakan men som tur var klarade jag mig fint, men dock efter en vecka så lekte jag klätterapa igen i en sådan där lekställning som finns vid lekplatser. Där ramlade jag ner och slog hakan i ett järnrör så det var bara att ta med sig nallen och mamma upp till akuten för att tejpa och sy fast min haka som nästan höll på att falla av lite smått. Men för all världen... har jag någongång varit hajp på att klättra och försökt att inte slå mig eller  försökt att inte ramla i trappor. Eller... är jag allmänt klantig? Jag tror det ;p Nog om det kanske, det där var bara lite fin historik ;) Jag kan dra historien om när jag ramlade från en parkbänk och slog bakhuvudet i en gatusten en annan gång ;p

And when, when the night falls on you baby
You're feeling all alone
You won't be on your own
I'll stand by you

Idag har jag iallafall haft en toppen dag med glada vänner och mycket leenden. Träffade först Sanna som är nyhemkommen från Australien och jag gick med henne en svänga på stan för att göra lite ärenden. Hon hade fått blommor från sin pojkvänn, en hel hög röda rosor. Ja vad säger man? Gud vad fint, hon satt och grät av lycka när jag kom hem till henne. Romantiskt Romantiskt ingenting annat... Men men sedan så mötte jag upp Fredrika, Stibo, Lisa och Linus för en lite lunchpaus på stan och det var mycket trevlans. Det blev mycket skvaller och snack hit och dit om vad folk hade gjort på valborg och skitsnack om vår fina OL-klubb... tragiskt nog! Sedan drog vi till firstaid och kollade kläder och virrade runt och Lis bjöd in oss tjejor på tjejkväll på fredag, kan bli nice. Sedan blev det fikapaus men jag var tvungen att dra till skolan som började 15.30. När jag väl kom in så visade sig att det inte var någon lektion idag så det var bara att traska upp till dom glada vännerna igen för att sedan cykla hemmåt i vårsolen och mysa med mor och far. Jag gillar verkligen mor och far ibland, mamma som lagar så god mat och kramar mig väldigt mycket nu för tiden och pappa som drar roliga skämt och frågar så mycket frågor om allting. Kul och mys... Nejs men om man skulle ta och ringa till den där dalmasen och berätta för honom hur mycket jag gillar honom ;)

43214-109
Gräsmatten är klippt och det är vår. Le och var glad för tusan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback