I den stora sorgens famn

Det finns ögonblick av skratt

Denna morgon somnade min "mormor" Greta in för gott, men man får tänka att hon har det bättre där borta, borta i himlen. Hon blev 94 år så hon har levt ett långt och vackert liv
Men ändå skaver det i hjärtat något otroligt, eftersom jag nu vet att jag inte har någon mor eller farförälder kvar. Jag minns också alla fina minnen och det som poppar upp är mig själv som fem år, med ett blont kallufs på huvudet springandes ned för grusvägen på landet för att möta upp Greta, för hon kom alltid med bussen ut till vårt landställe och vi barn sprang av glädje för att möta henne. Det sitter som insprättat i mitt minnet...
 Men blott en dag ett ögonblick i sänder

Sov gott kära du
vi ses

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback